Warunki sprzedaży
I. Stosowanie Ogólnych Warunków Sprzedaży
Niniejsze „Ogólne warunki sprzedaży” zwane dalej [OWS] mają zastosowanie do dokonywanych pomiędzy stronami transakcji, których przedmiotem będzie sprzedaż towarów (stanowiących przedmiot działalności handlowej Sprzedawcy) dokonywana przez firmę Kraus Folie Sp. z o.o. z siedzibą w Kaliszu – zwaną w treści niniejszych OWS [Sprzedającym], na rzecz dowolnego podmiotu, który dokonuje zakupu w celu związanym ze swoją działalnością gospodarczą (tj. nie jako konsument w rozumieniu art.384 § 3 kodeksu cywilnego) – zwanego w treści niniejszych OWS [Kupującym].
II. Zamówienia
- O ile Sprzedający nie zastrzegł inaczej, propozycja dokonania sprzedaży złożona Kupującemu przez Sprzedającego, ważna jest 30 dni od dnia jej wysłania przez Sprzedawcę. Żadna taka propozycja (włączając w to propozycję nazwane „ofertą”) nie stanowi wiążącej Sprzedającego oferty sprzedaży – w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie propozycję złożenia przez potencjalnego Kupującego zamówienia. Proponowana przez Sprzedawcę cena nie zawiera kosztów żądanych ewentualnie przez Kupującego certyfikatów, atestów, badań i konfekcjonowania towarów, które to koszty będą doliczone do ceny towaru, chyba, że strony postanowią inaczej.
- Przesłane Sprzedającemu przez Kupującego zamówienie musi zawierać dane Kupującego, szczegółowe informacje o zamawianym produkcie w zakresie niezbędnym do jego identyfikacji (np. powołanie się na propozycję Sprzedającego, jeśli złożenie takowej poprzedzało złożenie zamówienia) oraz dane dotyczące pożądanych przez Kupującego warunków realizacji zamówienia.
- Złożenie zamówienia nie wiąże Sprzedawcy, zaś brak jego odpowiedzi nie będzie oznaczał milczącego przyjęcia zamówienia. W przypadku przyjęcia przez Sprzedającego zamówienia z zastrzeżeniami, Kupujący związany jest treścią tych zastrzeżeń, o ile nie przedstawi on niezwłocznie swoich ewentualnych uwag. Niezwłoczne zgłoszenie takich uwag uważa się za złożenie nowego zamówienia, przy czym postanowienia zdań poprzedzających stosuje się odpowiednio.
- Fakt przyjęcia zamówienia nie wiąże Sprzedającego w sytuacji, gdy z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności z powodu siły wyższej, albo zachowań Kupującego lub osób trzecich (w tym dostawców sprzedawcy), dostarczenie i sprzedaż towarów jest niemożliwe lub nadmiernie utrudnione.
- Przyjęcie zamówienia nie wiąże Sprzedającego również w sytuacji, gdy łączne zobowiązania Kupującego wobec Sprzedawcy przekroczyły kwotę kredytu kupieckiego ewentualnie przyznanego Kupującemu przez Sprzedającego, albo gdyby Kupujący opóźniał się z zapłatą na rzecz Sprzedawcy jakichkolwiek należności.
- W przypadku zamawiania przez Kupującego towarów niestandardowych (tj. nie znajdujących się u Sprzedającego w bieżącej sprzedaży albo konfekcjonowanych, np. ciętych, w sposób odmienny od fabrycznego), Sprzedający może zażądać od Kupującego wpłacenia zaliczki do wysokości 30% wartości brutto zamawianego towaru, chyba, że strony postanowią inaczej. Zaliczka zostaje rozliczona przy obiorze towaru (lub ostatniej jego partii) poprzez jej zaliczenie na poczet zobowiązań Zamawiającego, zaś w przypadku nie odebrania towaru przez Kupującego zostaje przez Sprzedawcę zatrzymana tytułem kary umownej.
III. Dostawy i skutki uchybienia terminom
- W przypadku, gdy towar dostarczany jest za pośrednictwem niezależnego Przewoźnika, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego w momencie wydania tego towaru Kupującemu przez Przewoźnika. W przypadku, gdy Kupujący dokonuje odbioru towaru z magazynu Sprzedającego, własnym transportem, przejmuje na siebie odpowiedzialność za towar w momencie wydania towaru z magazynu Sprzedającego osobie prowadzącej środek transportu Kupującego.
- W przypadku, gdy w treści ustaleń stron (potwierdzonych zamówieniem lub odrębną umową) nie zawarto szczegółowych informacji w zakresie jakości i opakowania towarów, domniemywać się będzie, że dostarczane winny być towary o jakości odpowiadającej wymaganiom dla danego gatunku i rodzaju towarów, i że winny one być opakowane lub pozbawione opakowania – wg obowiązujących przepisów oraz standardów obowiązujących w przedsiębiorstwie Sprzedającego lub w przedsiębiorstwach jego dostawców.
- Koszt opakowania innego niż określone wyżej w treści pkt III.2., a którego to opakowania Kupujący zażądał, obciąża Kupującego po cenie kosztów własnych Sprzedającego. Kupujący może zostać obciążony również kosztami żądanego zabezpieczenia lub ubezpieczenia towaru na czas transportu.
- Kupujący zobowiązany jest skontrolować w szczególności stan przesyłki (ładunku) oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonych towarów natychmiast po ich dostarczeniu (wydaniu) i dokonać właściwej adnotacji na liście przewozowym, Packing List lub innym dowodzie wydania, a także natychmiast zgłosić przewoźnikowi (zgodnie z właściwymi przepisami przewozowymi) i Sprzedającemu, w formie pisemnej, ewentualne zastrzeżenia w tym zakresie oraz umożliwić przedstawicielowi Sprzedającego zbadanie, w niezwłocznym terminie, nienaruszonych towarów. Dokonanie przez Kupującego odbioru towarów bez ich zbadania lub nie zgłoszenie zastrzeżeń natychmiast po zbadaniu towarów będzie uważane za potwierdzenie, że towary zostały dostarczone prawidłowo, we właściwej ilości i posiadają prawidłowe cechy i właściwości.
- Jeśli ze względu na rodzaj opakowania albo z innego powodu nie jest obiektywnie możliwe wykonanie natychmiastowej kontroli dostarczonego towaru, kontrola przy odbiorze powinna obejmować co najmniej list przewozowy, ilość i stan opakowań, dane dotyczące oznaczenia towaru na opakowaniu oraz szkody widoczne z zewnątrz. Natychmiast, kiedy stanie się to obiektywnie możliwe, najpóźniej jednak przy rozpakowaniu towaru, zanim zostanie on wykorzystany, powinna być przeprowadzona szczegółowa, pełna kontrola towaru.
- Pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od Sprzedającego jakichkolwiek roszczeń z tytułu wad towarów lub niezgodności dostawy z zamówieniem lub jego potwierdzeniem – Kupujący zobowiązany jest dopełnić wszystkich formalności przewidzianych wyżej w punktach poprzedzających, w szczególności zgłosić Sprzedającemu stwierdzone nieprawidłowości natychmiast po ich stwierdzeniu, ale nie później niż w chwili, w której stosownie do postanowień powyższych stwierdzenie nieprawidłowości było możliwe.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie jakichkolwiek terminów wynikających z zawarcia lub wykonania niniejszej umowy, jeżeli uchybienia te nie wynikają z jego wyłącznej winy.
IV. Gwarancje i reklamacje
Zakres odpowiedzialności
-
- KRAUS FOLIE Sp. z o.o. ul. Wojciecha z Brudzewa 44, 62-800 Kalisz, udziela gwarancji na właściwości dostarczanej folii, przeznaczonej do procesów laminowania, druku lub innych na okres 1 roku od daty produkcji, z zastrzeżeniem poniższych pkt. 2 i 3. Po upływie tego okresu reklamację uznaje się za niezasadną, a zgłoszenie reklamacyjne nie będzie rozpatrywane.
- KRAUS FOLIE Sp. z o.o. udziela gwarancji na właściwości folii do termolaminacji, folii barierowych i folii Sustilen MDO na okres 6 miesięcy od daty produkcji. Po upływie tego okresu reklamację uznaje się za niezasadną, a zgłoszenie reklamacyjne nie będzie rozpatrywane.
- KRAUS FOLIE Sp. z o.o. udziela gwarancji na poziom aktywacji powierzchniowej i na właściwości dodatków systemowych (poślizg, antyfog, antystatyk itp.), które mogą ulec migracji na okres zawarty w karcie technicznej dla danego typu folii, ale nie dłuższy niż 3 miesiące.
- Zaleca się przetworzenie folii w okresie 3 miesięcy od daty produkcji.
- Gwarancja obejmuje jakość folii zgodnie z informacjami zawartymi w karcie technicznej danego typu folii oraz w karcie wymagań ogólnych.
- W przypadku ujawnienia wad w ciągu wyżej podanych terminów Kraus Folie Sp. z o.o. zobowiązuje się do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad zgodnie z uregulowaniami określonymi niniejszym regulaminem.
- Reklamacje należy zgłaszać drogą mailową na adres reklamacje@krausfolie.pl w czasie obowiązywania okresu gwarancji. KRAUS FOLIE Sp. z o.o. zobowiązuje się do potwierdzenia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego najpóźniej 48 h (w dni robocze) od daty otrzymania zgłoszenia.
- W przypadku dostaw na koszt KRAUS FOLIE Sp. z o.o. klient ma obowiązek sprawdzenia czy nie nastąpiło uszkodzenie towaru w trakcie transportu. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, klient powinien przed rozładunkiem, drogą mailową powiadomić firmę KRAUS FOLIE Sp. z o.o. o zaistniałej sytuacji. Rozpatrywane będą jedynie reklamacje, gdzie uszkodzenie zostało odnotowane na dokumencie dostawy (list przewozowy, CMR) i podpisane przez kierowcę.
- Warunkiem zgłoszenia reklamacji przez klienta jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego dostarczenie reklamowanej folii (faktura sprzedażowa), etykiet wszystkich reklamowanych rolek oraz próbek, zdjęć lub filmów umożliwiających jednoznaczną identyfikację zgłaszanej wady. W przypadku gdy dokumentacja taka nie zostanie dostarczona, KRAUS FOLIE Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego.
- Klient podczas zgłaszania reklamacji ma obowiązek podać również dokładną ilość wadliwej według niego folii oraz ilość przetworzonej do momentu wykrycia wady folii. Klient ma także obowiązek powiadomić firmę KRAUS FOLIE Sp. z o.o. o kosztach dodatkowych wynikających ze zgłoszenia reklamacyjnego, jeśli takowe występują wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym.
- Reklamowana folia nie może zostać zwrócona do KRAUS FOLIE Sp. z o.o. bez wcześniejszego mailowego uzgodnienia zasad i terminu jej dostarczenia. Klient zobowiązany jest do zwrotu reklamowanej folii w formie nieprzetworzonej.
- Reklamowana folia do czasu zakończenia procesu reklamacyjnego powinna zostać zabezpieczona w sposób uniemożliwiający jej uszkodzenie, zawilgocenie, zanieczyszczenie lub utratę właściwości. Powinna również zostać oznaczona oryginalnymi etykietami KRAUS FOLIE Sp. z o.o. oraz chroniona przed promieniami słonecznymi. Folia, która w czasie trwania procesu reklamacyjnego zostanie uszkodzona w wyniku niepoprawnego zabezpieczenia w magazynie lub transporcie nie podlega reklamacji.
- W przypadku, gdy dany typ folii wymaga zastosowania określonego standardu pakowania (np. folia Sustilen MDO na boczkach), klient zobowiązuje się przechowywać folię z zachowaniem oryginalnego sposobu pakowania KRAUS FOLIE Sp. z o.o.. W przypadku odesłania tego typu folii umiejscowionej bezpośrednio na palecie, KRAUS FOLIE Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia folii, a tym samym odrzucenia reklamacji.
- W przypadku uznania reklamacji firma KRAUS FOLIE Sp. z o.o. ponosi odpowiedzialność tylko do wysokości faktycznej wartości wadliwej folii z zastrzeżeniem poniższego pkt. 15.
- KRAUS FOLIE Sp. z o.o. nie pokrywa kosztów dodatkowych, wynikających z działań przeprowadzonych przez Klienta w celu naprawy wadliwej folii, bez wcześniejszej konsultacji i zgody KRAUS FOLIE Sp. z o.o.
- W przypadku stwierdzenia wad ukrytych, które mają wpływ na przetwórstwo w procesach druku, laminowania lub innych, klient zobowiązany jest do przerwania przetwarzania folii i natychmiastowego powiadomienia o wadzie KRAUS FOLIE Sp. z o.o. drogą mailową. KRAUS FOLIE Sp. z o.o. odpowiada za koszty przetworzenia dwóch pierwszych rolek folii jednak nie większej jej ilości niż 200 kg.
- Jeśli w toku procesu reklamacyjnego KRAUS FOLIE Sp. z o.o. dojdzie do wniosku, że do dalszego rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego konieczna jest weryfikacja próbek lub rolek folii, może poprosić o przesłanie dodatkowych próbek lub o przygotowanie folii do odbioru w celu zweryfikowania go w siedzibie KRAUS FOLIE Sp. z o.o.
- KRAUS FOLIE Sp. z o.o. przekaże zgłaszającemu reklamację, informację drogą mailową o sposobie jej rozwiązania w terminie 21 dni od dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów. Jeśli strony uzgodnią, że konieczny jest odbiór reklamowanej folii, czas 21 dni liczony jest od momentu otrzymania jej przez KRAUS FOLIE Sp. z o.o.
- Całkowity czas realizacji reklamacji tj. usunięcia wady fizycznej folii lub dostarczenia folii wolnej od wad uzależniony jest od rodzaju wady i jej rozmiarów i określony zostanie w informacji o sposobie rozwiązania reklamacji, o której mowa w pkt. 17.
- W przypadku nieuznania reklamacji klient może zlecić na własny koszt wykonanie badań rozjemczych. Badania powinny być wykonane w niezależnym laboratorium posiadającym odpowiednie akredytacje. Dopuszcza się wykonanie badań w laboratorium nieakredytowanym po uprzednim uzgodnieniu przez obie strony. Pobór próbki do badań rozjemczych musi zostać przeprowadzony w obecności przedstawiciela firmy KRAUS FOLIE Sp. z o.o., chyba, że strony uzgodnią inaczej.
- Jeżeli po odbiorze reklamowanej folii KRAUS FOLIE Sp. z o.o. będzie w stanie usunąć wadę, a pozostałą ilość uzna za pełnowartościową, zastrzega sobie prawo do odesłania tej folii i wystawienia faktury korygującej tylko
na wadliwą ilość. - W przypadku uznania reklamacji KRAUS FOLIE Sp. z o.o. wystawia fakturę korygującą do wadliwej ilości jedynie po zwrocie nieprzetworzonej reklamowanej folii. Jeśli zwrot nieprzetworzonej folii nie jest możliwy, faktura korygująca nie może zostać wystawiona.
- Wszelkie spory, które nie zostaną rozstrzygnięte w procesie reklamacyjnym pomiędzy stronami, zostają skierowane na drogę mediacji. W przypadku braku osiągnięcia porozumienia sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporów będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę KRAUS FOLIE Sp. z o.o.
Rozstrzyganie sporów i prawo właściwe
- Do każdej umowy sprzedaży, na mocy której Sprzedający dokona na rzecz Kupującego sprzedaży jakichkolwiek towarów, znajdują zastosowanie niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (jeżeli Kupujący w jakiejkolwiek formie i kiedykolwiek został o nich poinformowany lub mógł się z łatwością zapoznać z ich treścią i jeżeli strony nie wyłączyły na piśmie stosowania tych – wszystkich lub niektórych – warunków) jak również – w zakresie nieunormowanych w treści niniejszych OWS – odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego i innych bezwzględnie obowiązujących aktów prawnych.
- Niezależnie od treści niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży, umowa pomiędzy stronami może ulec odpowiedniej zmianie w wypadku wprowadzenia bezwzględnie obowiązujących aktów prawnych, z których treści wynikać będą dodatkowe obowiązki stron. W szczególności Sprzedający może powoływać się na wszelkie zmiany przepisów i okoliczności, które to zmiany mogą pociągać za sobą zmianę kosztów działalności lub obciążeń o charakterze publicznoprawnym, a co za tym idzie zmianę warunków złożonej przez sprzedawcę oferty albo już zawartej pomiędzy stronami lecz jeszcze nie wykonanej umowy.
Inne
- O ile strony nie uzgodnią – na piśmie – inaczej, uważać się będzie, że zobowiązanie Sprzedającego nie obejmuje żadnych innych świadczeń poza wydaniem Kupującemu towaru stanowiącego przedmiot umowy stron oraz przeniesieniem na Kupującego własności tego towaru po otrzymaniu od Kupującego ceny sprzedaży (w szczególności zobowiązanie Sprzedającego nie obejmuje obsługi technicznej odnośnie wykorzystania towaru).
- Z zastrzeżeniem sytuacji odmiennie unormowanych w treści niniejszej umowy, następujące okoliczności mogą stanowić, bez konsekwencji dla stron, podstawę do odstąpienia od umowy, jeśli wydarzyły się po zawarciu umowy i w istotny sposób utrudniają jej wykonanie: konflikt pracowniczy i każda inna okoliczność, nad którą strona nie panuje (np. siła wyższa), taka jak w szczególności pożar, wojna, mobilizacja albo nieprzewidywalne powołania do służby wojskowej, inne zdarzenia o podobnym zasięgu lub doniosłości, rekwizycje, zajęcia, restrykcje walutowe, awaria sprzętu lub maszyn, awaria systemów IT, sabotaż, strajk, powstania i zamieszki, niedostatek środków transportu, ogólny niedobór towarów, kasacja części produkcji albo środków trwałych lub obrotowych, ograniczenia dotyczące środków napędowych oraz wady albo opóźnienia lub uchybienia ze strony przewoźników, producentów lub poddostawców towarów stanowiących przedmiot sprzedaży albo innych osób trzecich. Strona nie ponosi też odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki będące wynikiem zachowań drugiej strony lub osób trzecich, za zachowania których to osób strona ta w świetle prawa nie odpowiada. Jeśli umowa nie może być wykonana w odpowiednim czasie, każda ze stron ma prawo odstąpić od tej umowy w tej części, której wykonanie zostało utrudnione z przyczyn wymienionych powyżej, Strona nie ponosi też odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki będące wynikiem zachowań drugiej strony lub osób trzecich, za zachowania których to osób strona ta w świetle prawa nie odpowiada. Jeśli umowa nie może być wykonana w odpowiednim czasie, każda ze stron ma prawo odstąpić od tej umowy w tej części, której wykonanie zostało utrudnione z przyczyn wymienionych powyżej.